TÉCNICAS DE
ESTUDIO EN
EDUCACIÓN PRIMARIA
A
aprendizaxe é un proceso de adquisición de habilidades e coñecementos que se produce a través da ensinanza, a
experiencia e o estudio.
Respecto
ao estudio, que depende do esforzo e traballo que se dedica para aprender algo,
necesítase unha actitude positiva, onde
o que estudia asuma o seu protagonismo e supere a pasividade. Non obstante, na
adquisición dos hábitos e técnicas básicas, a colaboración dos pais e nais considérase fundamental.
Crear
un bo ambente de estudio na casa: que
exista un sitio fixo para estudiar, co material necesario ( diccionarios,
lápices, gomas…), illado de ruidos e distraccións, con iluminación suficiente
(sempre que se poda que sexa natural ), boa ventilación, silla e mesa
funcionais.
Establecer
un tempo diario para que dediquemos ao estudio: que pode concretarse nun horario de actividades de tarde ( indicando
tanto o tempo que imos destinar a estudiar, como os descansos e outras
actividades extraescolares e de ocio).
Acostumbre
ao seu fill@ a que, ao finalizar o tempo de estudio, revise o seu material
escolar e ordene a súa mochila para asegurarse de que lle entrega as notas dos
profesores, os exames, e non se olvida o material para o día seguinte. O tempo
de estudio deberá respetarse sen interferir con outro tipo de encargos que
poidan surxir.
Dando
exemplo de interés pola cultura: a
través da lectura, biblioteca familiar, prensa, conversacións...
Manter
unha estreita colaboración cos profesores: Débese
camiñar nunha mesma dirección e buscar unha colaboración mutua.
Animar
ao estudio sen sermonear: é necesario valorar
a dedicación ao estudio e o esforzo máis que os resultados, resaltando os
pequenos progresos. Os “sermones” poden ser contraproducentes na maior parte
das ocasións, sen embargo mostrar apoio e acompañamento será de maior eficacia.
Seguir
diariamente o hábito de estudio dos nosos fill@s pero sen agobiar: hai que interesarse por que exames, probas..., teñen; que dificultades
encontran, cal é a súa disposición ante cada materia...
Hai
que procurar gardar un equilibrio en dito seguimento e ir otorgando maior
autonomía e responsabilidade conforme vaian crecendo.
En
segundo lugar, pódese orientar aos fill@s no manexo de Técnicas de estudio.
Que
entendemos por Ténicas de estudio?
Unha
Técnica de estudio é unha ferramenta
para facilitar o estudio e mellorar os logros. Trátase de estratexias e
procedementos de carácter cognitivo e metacognitivo que se aprenden e
desarrollan a través da práctica.
TÉCNICAS DE ESTUDIO EN PRIMARIA
Nas
primeiras etapas, o nen@ ademáis dos hábitos básicos, pode ir incorporando
pouco a pouco as Técnicas de estudio, axustando as mesmas a súa idade e
capacidade.
Por
exemplo, nos primeiros cursos ( de 1º a 4º ), pódese ir practicando cunha serie
de técnicas como son:
A.-
Primeira Técnica de Estudio, que
consiste nuha serie de pasos, a saber:
1.-
Lectura global.
2.-
Lectura a fondo de cada parte do tema ou pregunta.
3.-
Repaso de cada parte ou pregunta, intentando comprender e relacionar a
información.
4.-
Lectura xeral, repaso ráoido.
5.-
Prepararse para o exame, control...: Cando se acerquen, facer unha lista con
posibles preguntas e contestalas sen consultar o material. Logo, comprobar que
as respostas dadas son correctas.
B.- Segunda Técnica de estudio: conocida como Técnica EP3R:
E
( Explorar ): Facer unha lñectura rápida de comprensión xeral.
P
( Preguntar ): plantexar preguntas á lectura, como “quen?”, “cando?”, “onde?”,
“por que?”, “con que finalidade?”, “cal é a causa?”, “posibleas consecuencias”,
etc. Sempre axustando as preguntas ao contido do texto, polo que o
plantexamento das mesmas pode variar.É importante a utilización de lápiz e
papel.
R
( reler ). Volver a ler pouco a pouco o texto para comprender con máis detalles
todas as informacións.
R
( Revisar 9: responder ás preguntas que se fixeron sobre o texto. Pode que sexa
necesario volver a reler. Non se pasará ao seguinte apartado ata que non se
teñan contestadas todas as preguntas.
R
( Repaso ): Intentar reconstruir o sentido do tema, establecendo conexións
entre as partes e estando seguros de haber comprendido o contido.
Tamén
podemos ir incorporando (que se traballarán
en cursos posteriores ) estratexias como
o subraiado, o resumo e incluso a
elaboración de esquemas.
É
frecuente que os pais e nais pregunten a lección aos fill@s e supón unha
práctica adecuada, pero é necesario asegurarse de que o seu fill@ comprende a
lección e é capaz de contestar preguntas, cuestións que implicanj ideas,
extraer conclusións, realizar inferencias e deduccións...
Unha
boa sinal é cando o nen@ logra explicar o contido dunha lección coas súas
propias palabras, non se bloquea se olvida algún dos datos, pon exemplos, etc.
Para
saber más:
RODRIGO
LARA, Mº.J. y otros ( 2010): “ Cuaderno
de aprendizaje: APRENDEMOS con éxito”. Toledo. Ed. Apoclam
JIMÉNEZ
ORTEGA.J. y SOUSA SALGUEIRO,F. ( 2004): “Los
mejores hábitos y técnicas de Estudio. Educación Primaria y Secundaria
Obligatoria”. Estudiamtes hoy.
Propuestas para mejorar el rendimiento escolar. www.ceapa.es
HERNÁNDEZ
PINA, F. Y MONDÉJAR ROMERO, F. : “Técnicas
para estudiar con eficacia”. Ed.D.M.
JIMÉNEZ
ORTEGA, J. Y ALONSO OBISPO, J.: “ En
primaria aprende a aprender”. Ed. Visor
JIMÉNEZ,
J. Y JIMÉNEZ de la CALLE,
I.: “Técnicas de estudio para niños”. Ed.
RBA práctica.
VALLES
ARANDIGA, A. Y YUSTE HERNÁNZ, C.: “Ejercicios
prácticos. Cómo estudiar “. Ed. CEPE
JIMÉNEZ
ORTEGA, J. Y SOUSA SALGUERO, F.: “ Los
mejores hábitos y técnicas de estudio 1 e 2 “. Ed. Estudiantes hoy.
No hay comentarios:
Publicar un comentario