lunes, 27 de abril de 2015


DÍA  DO  LIBRO. LER  EN  FAMILIA.
 ( Cont. ) 

 Resultado de imagen de Ilustraciones leer en familia



OS DEZ CONSELLOS PARA LER EN FAMILIA, son unha serie de recomendacións para fomentar a lectura desde casa, para que os nen@s lean  e que o seu desarrollo da linguaxe resulte o mellor posible:

- Organizarse: A desorganización pode estar reñida coa lectura. É importante axudar ao nen@ a organizar o seu tempo e o seu espacio de lectura.
- Ser constantes: todos os días hai que reservar un tempo para ler, en momentos relaxados e con boa disposición para facelo.
- Pedir consello: é importante pedir consello no colexio, nas bibliotecas, nas librerías sobre os libros máis adecuados para cada nen@ e cada idade.
- Escoitar: nas preguntas dos nen@s e adolescentes están as claves para aprender acerca dos seus gustos e motivacións.
-Estimular e alentar: Calquera situación pode proporcionar motivos para chegar aos libros. por iso é recomendable deixar sempre libros , apropiados, diante e ao alcance dos nen@s.
- Dar exemplo: As persoas adultas son un modelo de lectura para nen@s e xóvenes, xa que moitas veces os imitan. é importante ler diante deles.
- Respetar: Os nen@s deben ter o dereito a elexir. Hai que estar pendentes dos seus gustos e de como evolucionan.
- Propoñer, non impoñer:É mellor suxerir que impoñer. Hai que procurar non tratar a lectura como unha obriga.
- Acompañar: O apoio da familia é necesario en todas as idades. Non convén deixar aos nen@s sós cando lean.


- Compartir: O hábito da lectura " contáxiase " lendo xunto aos/cos nen@s.




                      

 Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia
 Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia                                            
           
                                      



OS  ERROS  QUE  MÁIS  SE  COMETEN: 

- Crear contradiccións entre o método da escola e o ampregado na casa.
- Emplear textos inadecuados pola súa extensión, polo seu interese ou polo seu tema.
- Introducir un rito de aprendizaxe excesivo.
- Repetir ou ensinar o xa sabido, provocando aburrimento.


 MOTIVOS POLOS QUE LER EN VOA ALTA:

O papel da familia resulta fundamental á hora de que os fill@s adquiran un bo hábito de lectura. Podemos facernos eco do que di EU Read ( un consorcio europeo que agrupa a diversas organizacións para fomentar a lectura ) a través da súa campaña " read aloud, reding together" ( " leyendo en voz alta, leyendo juntos ). Trátase dunha iniciativa para ler en voz alta aos nen@s desde a máis terna infancia, desde que están no seu berce. Os beneficios non teñen precio: facilidade á hora de recoñecer as letras, aumenta a súa conciencia fonolóxica, ten un maior desarrollo da súa linguaxe oral, adquire un vocabulario maior e máis rico... pero, sobre todo, os pais/nais e fill@s disfrutan de momentos inolvidables mentras reforzan os seus vínculos. o pedagogo Jorge Casesmeiro, directos de Psicopaidos e asesor de Pedagogos de Madrid, explica os beneficios de tan boa costumbre:

" Lee en voz alta en grupo transforma un exercicio intelectual nunha experiencia social".

Resultado de imagen de Ilustraciones leer en familia
     Resultado de imagen de Ilustraciones leer en familia                                             


Cando lemos sen presión do estudio, da memorización...activamos tres funcións básicas: comunicámonos,  entretenémonos e aprendemos.

Este "comunicarse " en familia mediante a lectura é moi válido para reforzar o vínculo afectivo. Trátase de estar xuntos, unha forma de relacionarse, de compartir. Durante a infancia esto é primordial, é unha forma de traballar a autoestima " d@ menor.

O " entrenamento" é a segunda gran función da lectura na infancia. Contarse historias alimenta a intelixencia simbólica , permite elaborar e compartir mundos mentais, activa a dimensión máis lúdica, intuitiva e creadora da intelixencia.

E " aprendemos " porque desarrollamos competencias cognitivas relacionadas coa linguaxe, que é o vehículo de transmisión da lectura. así traballamos a escoita, a memoria operativa, a expresión verbal, a lectura e, polo tanto, a familiarización coa linguaxe escrita...
     
                                      
                                                Resultado de imagen de Ilustraciones leer en familia
 Esto implica, tamén, un contacto coa cultura literaria e, se temos criterio na elección dos materiais que lle presentamos ao nen@, unha iniciación á formación e desarrollo da súa sensibilidade estética.

Polo exposto, é evidente que un hábito de lectura en familia desde a primeira infancia favorece a formación e o desarrollo social, cognitivo e emocional d@s nen@s. Ademáis todo isto pode constituír un bo predictor de éxito académico e, incluso, prevenir o fracaso escolar.  

  https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTv6L25Q_kBbNzYojSNYl4RoULkbDqd09B8oqnE-U3N3qDJmCHY                                        Resultado de imagen de Ilustraciones leer en familia 


PODEN  AXUDARNOS:

   




 
               Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia                   Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia 


   
   Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia          Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia           Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia


Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia    Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia               Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia              Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia

 Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia        Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia    Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia       

Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia           Resultado de imagen de ilustraciones fomento lectura en familia

No hay comentarios:

Publicar un comentario